Oslo İbne Korosu: Noel Baba hepimizin içinde

Noel'in kökenini araştırırken eşcinselliğin kökeni tartışmalarına göz kırpıp "sahi ne önemi var? maksat sevgi, muhabbet"e bağlayan bir konser izledim dün akşam. 

Oslo fagottkor, 2004 yılında "müzikten ve gülmekten hoşlanan erkeklerden hoşlanan erkeklerden (ve de birbirinden) hoşlanan erkeklerin" bir gece içerken ortaya attıkları bir fikirle ortaya çıkıyor. Norveç gibi korolarla dolup taşan (Alaturka Kadın Korosu bile var!) bir ülkede profesyonel müzik "icra eden" bu koronun Noel ve Yeni Lubun Yıl konserindeydim.
Twerk ettiklerinde heyecandan fotoğraf çekemedim :P

Başta da belirttiğim üzere, konser bir "Noel ordan mı çıktı, burdan mı" hikâyesiydi. "Charlie'nin Lubunları" mesajı alır almaz kolları sıvadı. Vikinglerden Nasıra'ya, oradan şöyle bir Avrupa'ya, ardından da dünya yörüngesine uzandı.
"Ben Venezuela'da Katoliklikten bıktım da Norveç'e geldim. Başta çok özgür sandığım bu kuzey ülkesinin de kendine özgü normları olacağını nereden bilebilirdim? İyisi mi ben size bizim oralardan, buram buram Hristiyanlık kokan bir parça söyleyeyim" diyen koro üyesinin birden Ricky Martin'e bağlaması kalabalığı yavaştan kaynatmaya başladı.
"Fy Faen" gibi popüler parçaların lubun aranjmanlarının da söylendiği konserde Lana Del Ray'in "Born to Die"ında "sen oğlanlarını deli seversin" diyen şarkıcı yağmura tutuluverdi.
Performanslarından izleyiciyle olan iletişimine, koreografisinden espiri anlayışına Folketeateret'de "biz de halkız" demenin çok güzel bir yoluydu konser.
Tartışıp tartışıp kamplaşmaktan gına getirenlere "herkesin Santa'sına kimse karışamaz", "seveliiim, seveliiim, seveliiim" dedi Oslo İbne Korosu. Yansın!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dillerden düşmeyen 12 Arapça ifade

Norveççe Öğrenmeye Nereden Başlamalı?

Norveç'in "ayıp" gençlik dizisi: Skam