Eğriler ve doğrular

Beyim ve ben, dün değil önceki gece Amman'a sağ salim vardık. Yandaki resim Kraliçe Aliye Havalimanından. Özellikle paylaşıyorum çünkü benim şimdiye kadar buralarda en sevdiğim, İslam/Arap sanatının modern uygulamaları oldu.

Tıpkı şehrin bu konuda takdire şayan pek çok binayı barındırması gibi insanların kılık kıyafetleri de -Türkiye'de olduğundan çok daha fazla- yöresel etkiler taşıyor. Henüz ismini bilmediğim uzun beyaz elbiseli adamlar, -gözlerine dahi örtü indirmiş- kara çarşaflı kadınlar var.

Burada, hayatımda ilk kez Türk olmanın keyfini yaşıyorum. Avrupa'da tecrübe ettiklerimin aksine, Türkiye'den geldiğimi öğrenenlerde hep bir sempati oluşuyor (evet, birazdan alnıma Atatürk imzası kazıtıcam).

Dün yoğun bir gün geçirdik, izlenim bombardımanı yaşadım desem yeridir. Ama kaldığımız oteli, yemekleri, İkea turumuzu, yeni evimizi ve bahçemizi (onsuz eksik kalır çünkü) ilerleyen postlarda anlatacağım. Bugünkü programımda önce biraz havuz keyfi yapmak, ardından Arapça kursu görüşmem için şehir merkezine gitmek, en sonunda da Gökkuşağı Sokağının başında beyimle buluşmak var.

Selametle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dillerden düşmeyen 12 Arapça ifade

Norveççe Öğrenmeye Nereden Başlamalı?

Norveç'in "ayıp" gençlik dizisi: Skam